DIKT TILL MOLTAS

som han fick på kortet från oss vid vår DOP-gåva (som han fick som 1års present) : Ett silversmycke i form av en rektangulär smal ID bricka med Moltas ingraverat. Specialgjord av en silversmed i Dalarna
.
En liten prins
har hittat sitt slott
att han är kunglig
det har vi förstått!
Han har en vacker krona
av linblont hår
och gyllene skor
av lena små tår.
Han gjorde vårt hem
till ett glittrande palats
i samma stund
som han tog plats.
Detta under måste vara
en prins
för han gjorde min värld
till den vackraste som finns

Kommentarer
Postat av: FarmorEvy

Hej!
Tack för igår. Var inne och tittade på påskkäringar, det var jättekul, hade inte sett några i år. Dessutom läste jag dikten till Moltas, helt underbar. Tyvärr går jag nog lite för sällan, idag tittade jag på Thessans blogg också, kul att dom har varit i fjällen.
Kram till Er alla Evy

2007-04-23 @ 17:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback