BARNKALAS, för grannar och vänner

22827-323
Dagen efter att vi varit i Nyköping på blixtvisit så hade Noella kalas för
några kompisar. Full fart när6 barn och 8 föräldrar skulle äta lunch och
fika. Noella bakade tårta,dukade och gjorde godispåsar. Sen satte hon sig
och bara väntade och väntade.
22827-324
Så här blev hon, dcktårtan som Noella ville ha. Det var svårt och pillrigt
att dekorera kjolen med mina nya naglar:)
Så det blev inte den riktiga prinsesskjolen som jag tänkt mig.

22827-32222827-32122827-320
Vi bakade en barbietårta, med jordubbsfyllning och marsankräm. 6 bottnar
hög, men Noella såg lite skeptisk ut när jag satte ner dockan mitt i tårtan!
22827-327
Först åt barnen prinskorvar bakade med pinnbrödseg och pizza med ost
och skinka. vi andra åt pastagratäng med kallskuret oh sallad.
22827-326
Noella och Josefine slukar lunchen
22827-325
Sen blev det barbietårta,glass med hallong/maränger,coccosbollar och
cheesecake

Risken är ju att Noella vänjer sig med att fylla år flera gånger varje år.
Mormor har varit här med paket, det blev paket hos Tessan & Krille och idag.
Sen firar vi med resten av släkten på söndag, och den 4e på dagis så firas hon
med glass på sin rätta dag. På dagiset tänder man ett ljus och barnen går
runt bordet där ljuset står så många gånger som Noella fyller. Vi har gjort
iordning ett litet album med bilder och text som berättar lite om Noellas liv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback