London

Ojdå, så hamnade jag hastig i London, en stad som jag absolut inte har haft någon längtan till. Det var Sally, min gamla kompis från Australien, som tillfälligt jobbar  där, som tyckte att jag behövde en paus från sambo och barn:) Iof brukar  jag inte vara så svårövertalad när det gäller resor, men jag tyckte att 4 dagar var lagom. Tog bussen från Stanstead in till Victoria Station där jag träffade henne, vi har inte setts sen dember -04 men ändå var det som igår. Vi tog bussen till hennes pyttelilla rum, med takf önster, som hon hyr av sjukhuset där hon jobbar som barnmorska, in med väskan snabbt, och sen följde det  över  30 timmars sightseeing, oftast till fots på 4 dagar. Hon är van att ha bråttom, här gällde det att hänga med, det var knappt tid för kaffe eller en öl.  Hon bor  mellan Chelsea och Notting Hill och vi hann med massor, Hyde Park, Kensington Gardens, Buckingham palace, Regents Park, Big Ben, Tower , Bridge , Picadilly, Convent Garden, Camden markets,Hampstead height,Tate Museum, S.t Pauls Church,shopping, köpte coola Crocs, såg Bloodbrother, jättebra musikal som gått i 19år.  

 Första kvällen träffade vi ett gäng kompisar för en riktig pubrunda, vi träffades på en turkisk restaurang  i Islington/Angel.Med var ANNE från Australien (lång smal blond, vissa killar hade svårt att förstå att det var JAG som var från Sverige) hon hade träffat en irländsk kille som bodde i London men när hon väl kom över från Perth/Australien så var hon mer kär än han. KAREN är från Irland och jobbar som guide i London och Dublin, SHARON är revisor och hade samma dag sagt upp sig för att resa runt i Usa, sen skulle hon en sväng hem till Australien och till DENMARK där släktingar till henne startat en vingård. JODIE är också från Australien men bor sen 3år på Irland med en skotsk pojkvän, funderar på att flytta "hem" om ett par år. Nu pendlar de varannan helg till Skottland för att träffa sambons son. Hon var på besök i London över helgen.  Pga värmen så fick man stå ute på trottoarerna och dricka öl,  det var folk överallt, och många pubar blev det, en del stängde ju så tidigt som 23, så det var bara att vandra vidare. SOHO med sin gaypublik och mängder med restauranger och barer är verkligen att rekommendera. Inte tyckte jag att  det var så dyrt heller; vi sex åt förätt,varmrätt,kaffe,10liter vatten och 5 flaskor vin för 102 pund/1500 SEK.Snacka om att man var trött kl 04 på morgonen när vi var hemma. Dennis vill gärna till London, men varför ska jag åka tillbaka, jag har ju sett allt???. Sally kommer till Gbg den 15 sept det ska bli JÄTTEKUL.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback