KARUSELLEN I FULL GÅNG

Varför lyckas jag alltid med att boka in allt och alla samtidigt? Lovar alltid D att jag inte ska göra det men så lovar jag nåt här och nåt där och sen är karusellen som vanligt i rullning. Fast C säger att det beror på Huset, så har det alltid varit här, så det kanske SKA vara så här.. R bara skrattar och tror att jag inte är klok när jag kommer ner för en kaffe fast 6p precis har åkt och 4 nya är på väg och vi ska till E & L  över helgen..Men snart så provar vi på lägenhetslivet igen och då kanske igen kommer och hälsar på? Fast jag tror tvärtom, då kommer alla ner en extra gång och sen är det snart jul och vår planerade 3 månaders resa till Thailand lär inte bli av om jag ska börja jobba. Det blir antagligen flytt,nytt jobb, födelsedagar,dagisinskolningar,"barnbarn" och australienfrämmande, inom samma 2 veckors period i september. Fast än så länge hinner jag planera in en massa mer under samma tidsperiod.

Sista 2 veckorna har varit ganska normala, Noella var på Lisebeg 3 gånger på 1 vecka,  (iof inte normalt)först var det midsommar,sen kom A & D,  det blev ganska lugnt eftersom D jobbade som vanligt, sen kom klanen Axby, 6p och det blev plötsligt 4 vuxna och 6 barn mellan 1-4 år som skulle samsas under samma tak under några dagar. Inte konstigt att D jobbade över. Vi lyckades att få vuxentid ute i solen mellan 11-13.30 alla dagarna, alla barnen sov så snällt. Middagar fick vi äta i fred och dricka gott vin  till:) Vi kanske ska ge ut en bok och lära andra hur vi gör, för inte var det bara tur? Vi är ju Supermorsor! Sen till Örkelljunga över helgen, trevligt sällskap,kalas med över 20p och sen åkte vi utmattade mot Mellbystrand idag, och tänka sig, där var det också besök hos farmor och farfar. Där snurras det på med folk i stugan, gästrum coh friggebod.

Veckan ser lugnt ut än så länge, blir en mammaträff i Slottsskogen imorgon , om det inte ösregnar. Sen har D semester 2 veckor OM han inte ska jobba ena veckan. Planerna i dagsläget ser ut som: Liseberg,Avenyn och kalla öl,vara hemma mycket, röja källaren,måla huset, åka till Nyköping/Kvarsebo Kolmården,Oaxen, stugan i Mellbystrand, ev Gotland, hinna en tur till Danmark och handla öl, träffa Sally i London, Smögen och Österlen. Sen kollade jag restresor häromdagen....Hinner man det här på 2 veckor? Självklart och Helene hinner det på 1 vecka. Törs inte ens berätta för D att xx och xx och xx och xxxx och xx är på väg ner till Göteborg.

Noellas veckocitat:  Ella kan inte prata, har mun i maten. (vi sitter vid matbordet och D frågar henne något)

Bilder från veckorna kommer så snart vi hittar kabeln till kameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback