GOD JUL

                                                                      JULVECKAN 2006

På söndagen vaknade Moltas och hade lite feber. Vi hade bestämt att vi skulle åka på konsert på eftermiddagen, Oscar och Gustav skulle spela med sitt band och sen skulle vi ät middag här hemma. Men Moltas och jag följde inte med och Dennis och Noella (utrustad med gula hörselskydd) gav sig iväg. Killarna hade varit jätteduktga.

På kvällen började Moltas rossla väldigt och Carina tryckte på att vi skulle ringa sjukhuset. Efter en timmas telefonkö kom vi fram och de tyckte att vi skulle komma in direkt. Så Moltas och jag åkte iväg, inte hittade vi men tillslut kom vi fram till rätt sjukhus.

Tjejen i receptionen ville titta på Moltas mage så jag tog av honom overallen och knäppte upp bodyn, då kissar han på både henne och sig själv! Och jag har inga andra kläder med. Prover togs och han fick inhallera en typ av bricanyl, micro nåt. Provet visade det fruktade RH-viruset. En förkylning som sätter sig på luftrör och lungor. Se små barnen kan behöva extra hjälp med att andas och det är väldigt smittsamt. (eg är det en vanlig förkylning)  De ville att vi skulle stanna kvar över natten. Från kl 21till 03 satt vi och väntade på en stol, på att få en sängplats. Det kom syrror hela tiden och tog prover och Moltas fick inhallera syrgas varje timma.

Första natten fick vi eget rum och sen tjatade jag hem oss på permiss på em, men vi hann bara hem och sova ett par timmar så började han att få jättesvårt att andas. Den här natten fick vi dela rum. Nu fick han inhallera micro och syrgas varannan timma, han behövde bara extra syrgas 1gng. Nu sov han sig igenom provtagningar  och det andra barnets skrik utan problem - vi var ju jättetrötta. På onsdagen blev vi tillslut utskrivna. Han  är fortfarande tungbröstad och får ventolin och koksalt 3gng/dygn.

Natten till torsdag vaknar Noella och gallskriker, hon somnar om så småningom och vaknar på fm med 39.5 i feber, hon hostar väldigt.
På kvällen ligger Moltas i min famn och kaskadkräks över mig,sig själv och soffan. Magsjuka? Blir nog en rolig jul!

Men Noella orkade iaf att klä julgranen.

Imorgon , fredag ,ska vi slå in alla julklapparna och sen kommer Rina,Kenneth,Lena och Fredrik för att prova sillen och skinkan, sen är det J U L!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR HELENE  DENNIS  NOELLA  OCH  MOLTAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback