Helgerna bara försvinner

För 2 veckor sedan to jag, Noella och Moltas tåget till Norrköping på morgonen. STefan som slutade kl 11.00 hämtade oss och vi åkte mot Kvarsebo. Det är konstigt att när vi är så nära att vi aldrig tar oss till att gå på Kolmårdens djurpark. Vi hämtade Tilda som sov på dagis. God lunch med vin och underbar lax i ugn på kvällen. Får passa på att äta lax när Dennis inte är med. Han kom upp på kvällen. På lördagen åkte vi mot Tystberga, hälsade på min farmor, 94 år. Hon var fortfarande väldigt klar i huvudet och rapp i sina svar. Vi ahnn med en sväng till B-M och Staffan och där var min kusin Malin, Niklas och Siri och 4 månaders Alma. Klockan 2 var det födelsedagskalas för Mille som fyllde 3år. Natten sov vi hos dom i Trosa. På söndagen hann vi med ett snabbt besök hos Gurra och sedan hämtade vi mamma och började färden mot Nyköping, 3.25 timmar.

Nu i helgen har jag varit på konferensresa med 35 coacher till Åbo. Varför går inte Finlandsbåtarna från Göteborg i stället? Det blev en tuff men rolig bilresa t.or Stockholm.

I morgon fyller Noella 6 år och ska ha pannkakskalas med fredagsmys för 9 grannbarn. På lördag kommer barnens farmor och farfar för att gratulera Noella och mig, dom ska även titta på lägenhet här i trakterna. Själv ska jag på coach kurs för United Sisterds, denna lördag och nästa.

På söndag är det kalas för dagis och skolkompisar, 21 barn är bjudna.. Inne, hemma, på 104 kvadrat. Pannkakor eller pizza? På eftermiddagen kommer Lina och Freddan och lilla Maj-Ester hit, ska bli jättekul att träffas och ser fram emot måndagen när Lina och jag kan skvallra ordentligt.

Har fortfarande inte blivit så teknisk att jag kan lägga in bilder.


Ha det bäst

Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback